IN COCONUT WE TRUST

Idag när jag gick ur duschen kände jag att satan, min hud och mitt hår behöver ordentlig omhändertagning. Haha och då valde jag det enklaste och enligt mig - mest effektiva. Jag är en torris på kroppen och speciellt på vinterhalvåret verkligen gör min hud ont och kliar så mycket på grund av torr så detta enkla knep med cocos är perfekt för mig. Jag smorde alltså in varje millimeter av min kropp med kokosfett/olja och tog även i lite i hårtopparna. Kokosfett tar ganska lång tid att absorberas in i huden I'll tell you that, men när de väl gjort det. amazing. Detsamma med håret, tar man för mycket kan det bli stripigt men om man bara tar i lite så får håret en fantastisk glans och såklart en näringsrik vård. 
So let's talk 'bout the benefits with coconut; för personer med torr hud är kokosfett en perfekt återfuktning men det är även bra för fetthalten i huden. För er mina (ansiks-)oljiga fellows, tänk att fett löser fett. Kokosnötens bra fetter neutraliserar din hys dåliga. Om man nu kan förklara det så, jaja. och ja att det reparerar och skyddar skadat hår vet vi ju, precis som många andra oljor ger det fukt och fungerar antibakteriellt samt innehåller mängder med antioxidanter. Därför kan kokosolja bekämpa infektioner samt svamp, förbättra hårbottens hälsa, stödja hårväxten och som sagt ge glans och volym. woilaaa. Låter bra va? Koksfettet innehåller en syra som heter laurinsyra som tränger in i hårstrået och stärker därför hela håret. Men för att använda det för att få håret att växa mer bör man massera in fettet i hårbotten i cirkus 10 min, tre till fyra gånger i veckan. Klart det är en process men det funkar också! Ytterligare tips, det sägs även att de bakteriella egenskaperna i kokosfettet kan fungera som behandling/hjälp mot mjäll! Sen vet vi ju att kokosfett gör ett riktigt bra från insidan, det vill säga käka det. Ta i det i din yoghurt/smoothie, stek din mat i det eller ät en tesked direkt från burken. Komihåg bara att köpa organisk, virgin coconut oil! kramis
Kommentera inlägget här: