A BROWN SMOKY EYE

Idag när jag gick på stan gjorde jag en väldigt enkelt brun sotning som jag tycker inte alls känns överdriven utan verkligen passar även på dagen. Den är inspirerad av en sotning som Jaclyn Hill har gjort och de två paletterna jag använde var Morphe 305M och Anastasias Modern Renaissance. Jag gör inte jätteofta bruna eller svarta sotningen på dagen då jag lätt tycker att det ser väldigt makeat ut då men tyckte inte alls att denna kändes för intensiv. För att hålla den så subtil jobbade jag verkligen bara på utkanten av ögonlockan och la en ljus skugga  (den vitbeige Tempera från MR-paletten) för att hålla den innersta delen nästintill osminkat. Vill ni att jag skall lägga upp när jag kör sminkningar såhär? Ikväll skall jag på glitterfödelsedagsfest haha så det lär bli en riktigt glittrig sminkning ikväll. Ni får hojta till! Kram x
Kategori: Allmänt Taggar: Makeup, makeupbymilla, smokyeye;
Kommentera inlägget här: