all about water

Igår satt jag och kollade runt på youtube och hamnade på vouges "73 questions with ..." och såg klippet med Kendall Jenner. I mitten av klippet kommer frågan "what's your best beauty advice" och hon svarar direkt "water". Därefter frågar han ungefär vad har du alltid med dig och hon svarar åter igen vatten. 
Detta kommer förmodligen inte som en överraskning för er, att vatten är det bästa hälsotipset men ärligt det går inte att snacka om för mycket. Varje morgon när jag vaknar dricker jag en flaska (75cl) vatten och detta har jag gjort sen jag åkte till Australien. Sen dess har jag alltid en flaska vatten med mig, jag dricker en innan frukost, en innan lunch, en innan middagen och en efter. Jag dricker alltså väldigt mycket vatten, kommer säkerligen upp till 4-5 flaskor per dag. Och sen jag började med detta har min hy förbättrats märkbart och det hjälpte mig gå ned i vikt. Har ni någonsin rest iväg i sex månader förstår ni nog vad jag menar... Öl, hamburgare, nudlar och vin varje dag. Det gör en del med kroppen kan man ju säga ha ha.

När jag kom hem från australien hade jag gått upp 8kg i vikt. Så jag bestämde jag mig för att gå ner det - och lite till. Jag uteslöt gluten ur min kost, åt mindre portioner och DRACK MÄNGDER MED VATTEN. Vatten innan måltider gav en viss mättnadskänsla och var uppiggande, att ta bort gluten gav dock det största resultatet. Min putande mage försvann ärligt på 3 veckor. Efter sommaren, dvs 3-4 månader efter jag kom hem hade jag redan gått ner 10kg. Jag jobbar fortfarande på kroppen men bryr mig inte egentligen om numret på vågen utan snarare hur jag ser ut. Hur jag känner mig bekvän och tyvärr, ja det är väl enligt normen. suck. Men för mig var det framförallt vatten och glutenfri kost samt morgonpromenader som var tricket för mig. Så drick vatten hörrni, det gör undervärk ska ni veta. Både för hälsan och hyn.
Nu menar jag verkligen inte att ni ska eller behöver gå ned i vikt, men att vatten är viktigt för alla. Alla får se ut som de vill och inget är mer fel eller rätt. Men jag har ett mål och vatten hjälper mig dit. Därtill, med hälsa menar jag inte heller hur mycket man väger, mer eller mindre, utan jag snackar hur kroppen mår och den mår bra av vatten. "tjock" eller "smal" innebär inte hälsa eller ohälsa utan är endast begrepp påhittade av samhället som utgår från en snevriden skönhetsnorm. Jag rekommenderar alla att dricka vatten för sin egen inre hälsas skull. x

Fördelar med att dricka mycket vatten; Exempel kan vatten hjälpa mot smärtor, förslagsvis huvudvärk som kan bero på vätskebrist, motverkar förkylningar genom att hålla slemhinnor i mun, hals och näsa återfuktade och fulla med antikroppar som bekämpar virus. Ibland skickar magen signaler att man är hungrig men man är i självaverket kanske törstig. Man går inte bara ner i vikt genom att vatten tar plats i magen utan kroppen kan förbruka upp till 125 kalorier genom att värma upp vattnet(isvatten). De hjälper din kropp från att svullna av vätskebrist på exempelvis flygplan. Förebygger förstoppning. Man får vackrare hud och hår eftersom vattenfyllda hudceller håller huden mjuk och fuktig. Motverkar trötthet. Vatten förebygger njursten eftersom urinen förtunnas och slutligen - vatten ger fasta muskler eftersom muskler faktiskt består primärt av vatten och inte av protein som många tror!
Kategori: Allmänt, Skönhet; Taggar: beauty, fijiwater, hälsa, kendalljenner, skönhet, vatten, water, weight;
Kommentera inlägget här: