REAL TECHNIQUES MIRACLE COMPLEXION SPONGE

Som många av er vet så är jag ett stort fan av olika sminksvampar - det vill säga beauty sponges / beauty blenders. Sedan tidigare har jag testat kicks egna, originalet från Beauty Blender, den vita beautyblendern samt nu real techniques complexion sponge. Jag har använt dem till att applicera foundation, concealer och löspuder (baking), jag har inte testat att göra contour med dessa än men ett cream contourkit är påväg hem till mig as we speak så kommer uppdatera angående det någon gång också. Och jag måste säga - denna är nog min stora favorit. Jag gillar dess olika vinklar som passar till olika ändamål, det vill säga den platta sidan till contour, det runda mittenpartiet att blenda med och "toppen/spetsen" till concealer. Så imorse när jag sminkade mig använde jag denna svamp till alla tre delarna, först till att applicera min foundation. Som alltid med en fuktig svamp. Jag använder som sagt Estêe Lauders Double Wear, en väldigt tung och täckande foundation och den blev verkligen superfin och naturlig när jag applicerade med svampen. Blir mer täckning när jag använder min Morphe M457. Därefter (med en fortfarande fuktig svamp) använde jag den till att blenda min concealer från Urban Decay, även där blev det ett fint och naturligt resultat. Tycker att beautyspongen liksom "trycker ner" sminket i porerna och fångar upp onödig smink så att det blir bra mängd samt naturligt lagt. Om ni förstår vad jag menar med naturligt. Även baking fungerade bra med deras svamp och den platta sidan gjorde baking samt contour bra på näsan! Så rekommenderar faktiskt denna framför de andra, den är supermjuk och fin  samt ger en fint resultat. Kostar runt 99kr och går att köpa lite överallt, bland annat h&m. Använder du beautyblenders och i såna fall vilken är din favorit? xx
 
Kommentera inlägget här: