THE PERFECT BROW

Jag tänkte ge tips på hur jag tycker att man enklast uppnår de perfekta ögonbrynen. De har ju verkligen gått från smala höga bryn till tjocka, buskiga låga bryn nu. Misstaget nästan alla gjorde, inklusive mig, var att man i princip nopprade bort hela bryna tills det bara var små, smala sträck. Ofta väldigt korta också, att de slutade på halva ögonen eller började väldigt långt in. Men nu några år senare, är det andra bullar som gäller och många av oss har nu kämpat med onopprade bryn för att få tillbaka det ultimata brynet. Jag passade på i Australien, där slutade jag noppa mina bryn och de lyckades buska på sig rejält. Jag älskar bryn. Fina ögonbryn, eyeliner och highlight är det enda jag bryr mig om. Ja det var irriterande och inte jättefint där en period då jag lät dem växa fritt men nu är dem äntligen bra. För att "mäta ut" en form på bryna brukar jag utgår från mallen här nedan, för att inte ta bort för mycket längst ut och längst in samt för att hålla en bra båge.
När jag har noppat till mina bryn brukar jag färga dem, jag använder färget brunsvart från Depends ögonbrynsfärg. Den tycker jag är superbra faktiskt, håller i några veckor och ger ett naturligare resultat både vid osminkade men också sminkade bryn. Jag använder alltid Anastasias produkter till mina egna bryn och jag började lära mig att måla bryn med Anastasias ögonbrynspenna Brow Wiz och sedan gick jag över till Brow Definer. Blev sedan tipsad om att testa Anastasias Dipbrow Pomade, alltså en kräm/gel och att applicera den med en pensel vilket jag uppfattade vara mycket enklare faktiskt. Jag gillar ju mörka, stora bryn och tycker personligen att det är enklast att uppnå med en pomade. Därför använder jag en relativt varm brun färg som heter "Soft Brown" och applicerar den med Anastasias ögonbrynspensel nr 12. Jag tycker att hårstråna blir naturligt med en pensel och uppfattar att det är lättare att förlänga bryn med en kräm eftersom det är mer täckande och lätt att bygga upp med. Men man skall vara försiktig, inte ha för mycket produkt på penseln och se till att det är en ordentlig pensel med bra form. ABH nr 12 är suverän faktiskt, liten smal och bra vinkel på. Jag brukar "platta till" borsten under hela processen med en servett för att hålla den så fast och spetsig som möjligt.
Jag brukar sminka de så kallade ombrebryna, det vill säga att de blir ljusare ju längre in de kommer. Därför börjar jag i bågen, vid punkterna B och C och går sedan utåt och tillsist försiktigt inåt. Jag drar ett fast relativt mörk streck längst brynet undersida (med undantag från längst in där det är mycket svagare), sedan målar jag ytterkantens översida. När jag sedan målar i brynet gör jag som om jag målar små hårstrån, det ser naturligare ut så. Sedan borstar jag med borstsidan på penseln uppåt så att det längst in mest suddas uppåt. Det steget ger också ett naturligt intryck då det också skapar hårstrånsliknande märken. Efter att jag målat fram en form jag är nöjd med så applicerar jag en ögonbrynsgel från Anastasia för att hålla bryna på plats. Jag använder ABH Clear Brow Gel till detta för den är vansinnigt bra, stelnar bra och därefter håller bryna samma form hela dagen. 
Jag tycker att det är enklast att måla med en dipbrow men om jag måste vålja någonting annat skulle det bli en penna. Förslagsvis då Brow Definern från ABH. Den är fin om man har lite glesare tunnare bryn, men funkar såklart till alla bryn. Det är mer en personlig sak vad man föredrar. Jag gillar inte att måla med ögonbrynskuggor, det tycker jag inte brukar bli så bra. Framförallt föratt jag tycker det är svårare att få till formen. Men om jag använder en skugga så använder jag ett ögonbrynsvax innan, förslagsvis de från smashbox för att få skuggan att sätta sig bättre och för formens skull. 
Som ni ser på denna selfie på mig från i helgen så ser mina bryn relativt naturliga och buskiga ut. Och det är för att jag längst in verkligen målar bryna rakt upp med både dipbrowen men också gelen. Det ger dedär buskigare intrycket. Vissa tar de buskiga till en ny nivå med att använda en superspetsig och specifik pensel med lite concealer på för att måla dit buskighet. Alltså göra brynstråna mer glesa längst fram. Vad är era favorit produkter när ni gör era bryn? xx
Fredrik:

Du är fantastiskt vacker på din selfie, skriver själv om en tid då skönhetsidealen kanske såg lite annorlunda ut än vad de gör idag.

Svar: Vad snäll du är, tack! Okej, intressant! :)
Milla Olsson

Kommentera inlägget här: