SWEAR BY LUXE COSMETICS

Fick äntligen hem ett paket jag beställde förra veckan från en ny (för mig) hemsida som heter Swear By Luxe. De verkar framförallt göra glitter i olika former och highlights. Till superbra priser också för den delen. Så detta här nedan beställde jag alltså, 2 stycken highlights och 2 stycken ögonskuggor. Det sköna är att det är från England så de var ingen tull eller så utan bara 5 pund shipping. Totalt gick detta på 28 pund alltså 320 kronor. Sjukt bra pris verkligen!Det syns inte jättebra men den första bilden är en highlight som är färgad som en regnbåge. Hur gulligt?? Drar man med en borste rakt med färgerna blir det verkligen regnbågsskiftning också, inte sådär super intensiv men väldigt lagom och fint. Kanske en lite festligare highlight helt enkelt - och perfekt till Pride!På bilden häröver är de två pressade glitterna jag köpte,  den silvriga heter "SILVER CRYSTAL" Pressed Glitter Pan in Compact" och den svartglittriga heter "FIREWORK" pressed glitter in compact. Fanns så sjukt många fina glittriga skuggor alltså, och nu när jag vet att de levereras bra, kvaliten och så vidare kommer jag definitivt beställa fler. Ögonskuggorna blir väldigt glittriga, så de är egentligen inte superpigmenterade med de lägger sig väldigt fint. Jag skulle nog dock rekommendera att man har något att fästa glittret i även om de är pressade, som glitterlim eller om man inte har det - antingen ögonfranslim eller en genomskilnigt läppglans. FIREWORK hade tyvärr gått sönder lite men inte så mycket, men synd ändå att den var lite sprucken. Men hur perfekta nyårsskugger tho??Här ser man mer hur trasig FIREWORK var. Men alla andra var hela, förutom där mina naglar rev upp dem då jag öppnade dem lite för exalterat haha. De är ännu glittrigare i verkligheten än jag lyckades få på bild. Den andra highlightern är på bild här med, den heter "MOONLIGHT" highlighter. Bägge highlighterna är tyvärr mer glittriga än skimmriga men med väldigt fina färger. Tänker dock att man vill fixera dem, alltså ta på highlightern på pensel och sen spraya med förslagsvis MAC Prep and Prime Fix +. Eller spraya ansiktet innan eller möjligtvis badda på en oljeprimer eller elixir på kindbenet för att få fram mer shimmer och intensivivtet. Det är lite rea på hemsidan nu men båda ögonskuggorna kostar ursprungligen 5 pund och highlighterna 12 och 15 pund, nu nere på 6 och 7 pund. Beträffande de pressade glittrerna kan man även välja mellan Medium-, Small- eller Microglitter. Jag köpte mina i Medium glitter. Finns också paletter att beställa vilket jag definitivt kommer göra framöver med fler färgglada glitter!! xx

Kategori: Allmänt, Skönhet; Taggar: glitter, highlighter, makeup, swearbyluxe;
Kommentera inlägget här: