MY WEEKEND

Jaha, vaknade stenförkyld i morse och kände mest att jag verkligen inte orkar vara sjuk nu. Jag tycker ändå att jag gör det mesta som borde hålla förkylningar borta. Jag menar jag tränar regelbundet och får dagligen i min C- och D vitamin, jag äter omega3 och magnesium varje morgon och varje dag dricker jag minst en kopp grönt te. MEN ÄNDÅ kommer förkylningen som en bomb och förstör mina planer. Okej jag kan väl erkänna att jag kanske varit lite elak mot min kropp de senaste dagarna då jag inte tränat under helgen, ätit dåligt under dagarna och sedan gått ut och ätit på restaurang samt druckit alkohol sen i fredags. Sen kan vi väl tillägga att jag kunde ha klätt mig varmare. Men fan vill bara träna just nu men känner att gymmet vore dumt nu när jag tom kände att det var tugnt igår på yogan. Så himla tråkigt att det är sista yogapasset för terminen nästa måndag. Jag har verkligen fastnat för det och jag kommer definitivt att fortsätta så längtar och har redan skrivit upp mig för fortsättningskursen som börjar i januari.
Har som ni hörde haft en superhärlig helg i alla fall, i fredags började dagen med att jag jobbade på kicks, hade en sminkbokning där vilket var min första georgeous makeup sminkning (en festsminkning och rådgivning på 50 minuter), det var så himla roligt! Så ja den dagen började så himla bra. Har bara varit extra på kicks i några månader men nu när jag börjar få många fler pass kan jag också ta bokningar. På fredagskvällen var vi från Kicks på julbord på Lingården, ojojoj vad gott det var! Helt fantastiskt. Efter det mötte jag upp Linda och hennes vänner och så drog vi till Bolaget och Surfers resten av natten. På lördagskvällen fortsatte festligheterna och vi käkade middag på Surfers och sedan satte jag och en vän från borås oss på Bolaget i några timmar innan vi som kvällen innan begav oss vidare till surfers. Ni hörju att man har en rutin, haha så det blir på lilla Gotland när det inte finns så värst mycket att välja på ... haha. Surfers är utan tvekan min favoritrestaurang (och krog) här på gotland men ärligt det är svårt att hitta bättre mat någon annan stans också!
På söndagen mötte jag upp min vän Jehnny och vi bestämde oss för att käka iddag på Brooklyn Burger här i Visby. Jag hade aldrig varit där innan för jag inte äter hamburgare, eller jo de gör jag men väldigt väldigt sällan. Aldrig snabbmatshamburgare i alla fall. Men det var i alla fall så himla gott! Jag beställde en som hette Newkirk Burger typ med lökringar, bacon, cheddar och hela den faderuttan samt pommes och en skål coleslaw till den. Det var verkligen vansinnigt gott men jag blev så sjukt mätt. Jag äter ju aldrig brödet på burgarna, mest för att jag inte gillar brödet och det blir så himla mäktigt med det, utan äter det mer bara som en köttbit med burgartillbehör hehe. Efter middagen som var tänkt skulle vara en nykter kväll så slutade det ändå med några öl i baren innan jag och några vänner drog ner till Rundpingisen. Det är en grej som krögarna i Visby skapat på söndagar så att de kan få gå ut lite men också framförallt för att det är onödigt att de liksom sitter 2 personer på varje bar, så istället stänger alla barer utan en specifik tidigare och så beger sig alla till den bar/restaurang som är öppen. Supersmart och kul grej, och så finns det alltid ett pingisbord där då.  Som sagt, lite folk på Gotland under dessa månader.
Så ja, en god och rolig helg kan man ju säga att jag har haft. Så kanske inte jättekonstigt att jag drog på mig en förkylning.. Men ska göra allt för att bli frisk nu så kanske jag kan bege mig till gymmet imorgon eller torsdag. Går ut på en 5km pw idag istället, det borde funka tänker jag. Sedan en lugn kväll haha med god mat hemma vid familjen och lite mys bara. Får ta tag i livet imorgon istället. 
Föresten!!!!! Har fått sms om att jag har ett paket att hämta på posten! Är så exalterad angående detta så ska visa er så fort jag hämtat det! Så stay tuned haha!! Hoppas ni haft en fin kväll och en inte alltför hemskt och jobbig måndag. xx
Kommentera inlägget här: