EYEDUST BY MAKE UP STORE

Jag har köpt hem det perfekta glittret, tänk dig hur snö glittrar. Japp jag har köpt glittrande snö i en ask. Det heter Eyedust Dust och är från Make up Store samt kostar ungefär 245 kronor. Har tänkt köpa hem mer glitter länge nu och har ju endel i pressad form emd ville även ha löst glitter som detta häröver. När jag applicerar det så använder jag min MAC Prep + Prime Fix + spay men det bästa vore att använda ett glitterlimm. När jag vill ha riktigt mycket glitter kan jag också tänka mig att använda ett clear lipgloss, alltså utan färg eller ögonfranslimm. Det funkar väldigt bra det med. Men när jag är glittret till vardags så tar jag bara lite grann på en fix + pensel och duttar på ögonlocket och det blir sån skillnad verligen. Ljusar upp och ger det där lilla extra till looken. Man kan ju aldrig ha för mycket glitter, right? Så tipsar er om dessa glitter, finns i flera olika färger som är perfekt till de kommande festligheterna som jul och nyår. Antingen om du vill göra en hel glittrig ögonskugga, en glitterliner eller kanske följa den nya trenden glittertears där man gör så det ser ut som en glittrig triangelformad tår i mitten under bägge ögonen. Jag har inte bestämt mig om vad jag tycker om den trenden än, men jag menar its glitter så i love it men vet inte om jag själv kommer sminka mig så. Varför skulle man vilja att det ser ut som om man gråter? Vet inte, men visst jag har sett fina sminkningar med den tekniken. Men vem vet, jag faller för de flesta trenderna så vi får väl se... x
 
Kommentera inlägget här: