bareMINERALS

bareMinerals är ett av mina absoluta favoritmärken gällande smink och detta framförallt med tanke på att det är smink som faktiskt är bra för huden. Det finns till och med dem som sover med deras puderfoundations för att det är bra för deras hud. Så igår tog jag tummen ur röven och köpte hem mitt eget starterkit, innan har jag bara testat mina vänners eller använt de vi har på jobbet. Jag köpte i färgen Medium Beige som är för de med Medium skin och Neutrala toner, som jag har sagt förut så är jag ju Neutral men med varmare toner så denna passade mig väldigt bra faktiskt. Jag är ju som ni vet annars såld på Estee Lauders Double Wear foundation eftersom den täcker så mycket jag vill att den skall och det är i princip den enda som min oljiga hud inte äter upp. Men jag har velat haft en foundation som är snällare mot huden och ger ett naturligare intryck, en sommar och vardagsfoundation helt enkelt. Och om jag uppfattar att dessa stannar kvar på huden och känns fint så kommer dessa bli min vardagsfoundation. Så jag började med primern som ingår, älskar den så mycket. Det är en av mina absoluta favoritprimers sedan länge, man blir silkeslen, återfuktad och sminket stannar länge när man har den under så den är en stor favorit. Sen tog jag på originalfoundationen och därefter den matta. Avslutade med brunpuder och mineraL veil som är deras "löspuder", liksom sista touchen. mineral Veil är väldigt bra för de med stor talgproduktion, som jag har för den håller det balanserat. Men jag körde lite andra knep också för att försökra mig om att sminket skall hålla hela dagen så jag satte primern, alltså tog mitt laura mercier löspuder och duttade det över min primer (ett tips till mina oljiga fellows) innan resterande smink och avslutade naturligtvis med mitt Urban Decay All Nighter Setting Spray. Är supernöjd med finishen, men lite ovan med denna sheer finish but i like it. Så vill du ha en naturlig finish och smink utan mineraloljor och annat skit så är detta mitt tips till dig, de passar alla från ung hud till mogen hud. Om du har supertorr hud kan det kaka sig så du måste vara ordentligt återfuktad under, kanske använda en primer oil faktiskt men för ni andra - kör hårt. Skriver ikväll eller imorgon hur sminket var efter en hel dag och kväll. Kram på er. 
Kommentera inlägget här: