MIX IT

Just för tillfället är jag väldigt blek, alltå verkligen så ljus jag kan bli och jag har just nu inte orken att lägga ner pengar på en ny foundation när jag snart kommer bli brun igen snart och bestämde mig därför för att testa att blanda min nya primer från L'ORÉAL med min Estée Lauder Double Wear foundation. Det ser ut att vara mycket primer i min lilla smet men det är faktiskt bara ett pump, detta blandar jag ihop med fingret och sedan applicerar jag den med min fuktiga skönhetssvamp från Real Techniques och resultatet blev verkligen bra. Fick naturligtvis extra lyster i ansiktet av lumi primern men också en något ljusare färg som verkligen blev perfekt till min hudton. Dock använder jag fler primers i ansiktet när jag blandar min foundation, trots att det egentligen skulle räcka att ha den i foundationen så kör jag ändå min Chanel primer innan. Samt en annan ögonlocksprimer då såklart. Men ja, tänkte tipsa om det bara för  resultatet blev verkligen super, gjorde också min annars så heltäckande foundation lite mer "naturlig", en mer medium täckning. x
 
 
Kommentera inlägget här: