AMERICAN NIGHTMARE

Okej. Jag måste bara få säga ett par ord om nyheterna jag väcktes till imorse - Donald Trump är USAs nya president. Ja det är sant, det är ingen mardröm utan det är på riktigt. Tyvärr. Vet ni vad detta betyder? Det betyder att mer än hälften av alla amerikaner delar samma åsikter som Trump. De gav honom deras röst och därför är han nu en av världens mäktigaste politiker. Han styr nu stormakten USA. Och vad planerar han att göra med sitt styre? Jo det ska jag förklara för er. Håll i er.
För dem som röstade på Trump röstade emot kvinnliga rättigheter, bland annat rätten till abort. Trump tycker nämligen att de kvinnor som gör abort "borde straffas på något vis". De röstade emot samkönade äktenskap och de röstade för rätten att äga ett vapen. Med sin röst valde de bort Obamacare, det vill säga rätten till bland annat sjukvårdförsäkring och föräldraledighet som Barack Obama skapade. De röstade på en person som säger att "klimatkrisen är påhittad av kineserna" och anställde en klimatskeptiker som rådgivare.De röstade för att bygga en mur mellan USA och Mexico, för enligt Trump är mexicaner "våldtäcksmän och brottslingar. När de valde Trump till sin president röstade de på en sexist som säger "grab them by the pussy" för om man är känd kan man göra vad man vill mot kvinnor även om kvinnorna inte vill det. Trump har även sagt att amning är vidrigt då en kvinnlig advokat behövde ta en paus under en intervju för att amma sitt barn. Om vi ska fortsätta på den sexistiska delen så har dessutom flera kvinnor gått ut under valrörelsen och berättat att Trump har utsatt dem för övergrepp. Sist men definitivt INTE MINST är att Trump utan tvekan både är rasistisk och nazistisk, vilket ni läst häröver med bland annat muren i mexico men också eftersom han inte tänker låta invandrade från bland annat syrien ta sig till USA. Dessutom är Trump emot muslimer och vill inte ens tillåta dem att resa till USA.
Alltså förstår ni att så pass många personer har röstat på denna hemska man? Att så många personer hjälper en sådan man att bli världens mäktigaste politiker. Naturligtvis röstar många på grund av rädsla, utanförskap och missnöje med vad får dem att tro att det kommer bli bättre nu eller att deras rädsla och utanförskap är värre än någon annans? Men att rösta på en person som är så aggressiv mot minoriteter, fan för er. Jag förstår att ingen av kandidaterna var 100 procentiga men hur kan fler ändå anse att Trump var bättre än Clinton? Och de som valde att inte rösta eftersom "båda kandidaterna var fel" skäms på er. Det här är till stor del ert fel. 
Jämförelse mellan de två kandidaternas skandaler.
Jag kollade lite procenter på vilka som röstat och jag blev inte förvånad över resultatet. Tydlgen så är 87% av Trumps väljare vita och 53% av dessa är män såväl som 60% av dem är över 45 år samt 54% saknar eftergymnasial utbildning. Surprise surprise. Att majoriteten som röstade på Trump är vita medelålders outbildade män. Suck. Annan statistik visade även att om endast folk födda efter 1982 fick rösta hade Clinton vunnit såväl som om endast färgade personer hade röstat. Bevisligen måste vita män (även kvinnor men framförallt män) get their shit together och öppna sina hjärtan. Apparently "Eight years of black president followed by a female president was too much of a threat to white male authority". 
När jag gick och lade mig igår var jag inte orolig, jag var säker på att Hillary Clinton skulle vinna. Gissa om jag blev förstörd av nyheten jag väcktes av. Nu är jag både orolig och sorgsen å alla minoritetes vägnar. 
Jag kände att jag bara var tvungen att skriva av mig för fan, USA som alltid varit en dröm för mig är numera ett ställe jag inte vill sätta min fot på igen. Fan.
Kategori: Allmänt, Tankar; Taggar: america, amerika, donaldtrump, imwithher, lovetrumphates, presidentvalet2016, usa;
Kommentera inlägget här: