2016 FAVORITES part 3

I min del tre av år 2016s favoriter fick min ride or die mascara från Lancôme och löspuder från LUMENE visas upp. Jag har ju alltid varit en sådan person som har för mycket mascara, jag kör liksom inte på tre lager utan jag kör på hundra mascaror med ibland tre stycken olika mascaror. Men detta är mascaran som liksom ger mig finishen jag söker. Den heter Doll Eyes och hör till Lancômes Hypnôse serie. Jag tycker den ger ett superfint resultat, fin volym och bra separerade fransar liksom. Och en perfekt mascara att fylla på med för att få mer hehe. Låt oss gå över till löspudret, det är sjukt budget men så himla bra. Jag kan ju inte förneka att jag älskar sensai och laura merciers löspuder men tänkte att det var dags att slänga in en budget produkt som faktiskt äger. Jag använder typ alltid detta puder, tillatt sätta sminket med och till baking. Baking my concealer japp japp. Vad jag gillar lite extra med detta puder (förutom priset) är att det gör en matt men lämnar en fin lyster, liksom ett fint glow på sminket. Och det kontrollerar min olja, så tack för det! Två produkter som absolut är värda att testa! Vilka är era favoritmascaror eller löspuder? 
Anonym:

Blev såå lycklig över att finna din blogg! Har blivit en nörd när det gäller smink- & skönhetsprodukter, men kan egentligen inte så mycket om det. Det är ju en mindre djungel därute, så din blogg är rena rama guldgruvan! Om du har tid och lust så har jag några sminkrelaterade problem jag skulle behöva få hjälp med. 1. Har du något bra tips på hur du får en ögonsminkning att hålla hela dagen/kvällen/natten? Någon bra bas liksom? 2. Jag har jätteproblem med mascara, och vet inte helt varför. Nu har jag strikt vattenfasta mascaror (och det har blivit betydligt bättre, men långt ifrån bra), men trots det kan det räcka med en halvtimme & så har det "smetat av sig" på huden - både från övre och undre ögonfransarna. Har för mig att jag läst någonstans att det förmodligen beror på oljig/fet hy och att det därmed inte är mascarans fel, men jag vet som sagt inte. Har du nå tips på vad man skulle kunna prova? Och 3. Jag älskar all sorts "läppsminkning" - läppstift, läppenna, läppglans osv osv. Men problemet är att jag inte verkar kunna ha det. För det första är jag en sån där som är beroende av lepsyl, extremt beroende... Vilket gör att jag mer eller mindre finner det outhärdligt att ha ex. läppstift. Smörjer jag på lepsyl över något sådant så försvinner ju allting... Vilket leder in mig på nästa fråga: min "läppsminkning" vill aldrig stanna på plats... Känns som att det räcker med en timme så har majoriteten av produkten sprungit iväg. Har för nuvarande provat att använda min vanliga primer som bas på läpparna, men även en primer specifik för läpparna. Hur ser din rutin ut? Och hur håller din "läppsminkning"? Har du nå tips på läpprodukter som verkligen sitter som berget? Ber om ursäkt för väldigt lång kommentar... Tack om du tar dig tid att svara!

Kommentera inlägget här: