MY NIGHT ROUTINE

Vad gäller min nuvarande hudvårdsrutin så är den ganska blandad, jag använder ofta olika rengöringar och make up removers men detta är vad jag använder just nu och denna kombination funkar bäst för min hy. Jag har nyligen börjat med två nya serum, ett ögon/ögonfransserum samt ett för ansikte och hals vilka båda både arbetar aktivt, men de säger ju att man skall börja med antiage redan vid 22 så varför inte! Jobbar i förebyggande syfte liksom. Och ni som inte känner till hur min hy är så är den snustorr på vissa ställen samt oljig på andra, måste ha någonting mattande och oljeabsorberande, gärna produkter med alkohol eller salicylsyra i samtidigt som jag måste ha en creme för torr till kombinerad hy. Invecklat tyvärr men har äntligen funnit en rutin som nu fungerar bra. Och jag använder bara produkter jag verkligen tror på och speciellt ögonkrämen samt min fuktkräm är jag helt såld på. Tycker verkligen att dem är så himla bra. 
Okej steg 1,2 och 3 är Rengöringen. Jag börjar att tvätta bort så mycket smink som möjligt med min eye-makeup remover från Kicks, den är oljefri och blev verkligen positivt överraskad av hur pass mycket den faktiskt tar bort. Efter detta går jag över till en djuprengöring, den jag vanligtvis använder är denna från Lancôme (ofta använder jag också Philosophys Purity med). Det är en djuprengörande gel som är perfekt för min tunga make up och den har små exfolierande pärlor i sig som hjälper till med rengöringen och att aktivt ta bort döda hudceller. Exfoliering är enligt mig ett väldigt viktigt steg. Därefter baddar jag ansiktet med ett ansiksvatten från Formula.10.0.6, denna är verkligen så bra mot typ tonårshy/problemhy. Denna innehåller alkohol och tar liksom bort den absolut sista smutsen från mitt ansikte. Därefter sprayar jag ansiktet med random toner, vanligtvis en från Emma S.
När rengöringen är färdig är det dags för steg 4. serum, de två serum jag i nuläget använder är ett ögonserum från Filorga som jag skrev om häromdagen (skall främja ögonfransväxt, verka antiage och ta bort mörka ringar) vilket jag baddar på med en bomulspad, på så sätt får jag också bort de absolut sista sminket som kan vara kvar runt ögonen. Denna sköljs inte av. Därefter applicerar jag ögonkrämen, min kräm är från Filorga and i love it so much. Den har verkligen tagit bort mina mörka ringar och känner direkt gällande påsar under ögonen när jag glömt den någon dag. Efter ögonen så applicerar jag mitt serum över ansikte och hals som är från Biotherm och heter Aquasource Deep Serum. Det passar alla hudtyper och fokuserar främst på att tillföra fukt men ger även fin lyster samt håller ansiktet plumpigt. Ansiktet ser alltså återfuktat ut. Jättehärligt serum verkligen. Jag gillar verkligen hur Biotherm jobbar med sina produkter och dess ingredienser. Förslagsvis med ingrediensen Thermal Plankton cellular water - livets vatten som skall verkligen är vårdande och jobbar på djupet. Alltså ett väldigt konsentrerat serum som jobbar bra! Steg 5 innebär hudkrämsdags, jag kör som ni vet på Diors fuktkräm Hydra Life, och jag använder den som är för torr hud (silke) på vintern och den för kombinerad/oljig(sorbet) på sommaren. Den krämen är så satans bra verkligen, så himla skönt återfuktande och kylande. Helt förälskad i den verkligen. 
Slutligen smörjer jag in kroppen, med antingen ett kroppsserum från VICHY eller en vanlig hudkräm förslagsvis denna från Viktoria Secret. Därefter smörjar jag in de partier jag har celluliter eller bristningar på med Bio-oil och avslutar med att ta mandelolja på nagelbanden. Sen är jag redo att sova och min hy redo att jobba! Ganska lång runtin, men ärligt det går snabbt och det är ju faktiskt värt att lägga ner tid på din hy. Parantes är att jag också många kvällar kör på en ansiksmask efter behov och använder min Clarisonic för extra exfoliering och djuprengöring. Jag förstår att min rutin låter invecklad, för torr samt oljig osv och tro mig har testat så mycket olika men äntligen har jag funnit något som funkar väldigt bra. Det är liksom så man får göra, testa sig fram. 
Just nu är jag helt slut kan jag ju erkänna, jobba från 08 till 17 idag och sedan direkt till gymmet efter det så är så redo för sängen nu.. Ska se lite Skam tänkte jag och sen sova. Imorgon står lunch på stan på schemat och sen lite olika ärenden! hoppas ni haft en fin dag, kram på er.
Kommentera inlägget här: