HIGHLIGHTS OF 2016

Jag måste ändå säga att mitt år 2016 inte har varit så himla dåligt. Visst har många fantastisk legender och förebilder gått bort, Trump blev president och jag åkte tillbaka till Sverige men det har ändå varit ett år med fantastiska erfarenheter och ett år där jag faktiskt utvecklats enormt och lärt mig mycket om mig själv. Som Kylie sa "it's the year of realizing stuff" och hur dumt det är låter kan jag inte låta bli att hålla med henne. Jag tog tag i mig själv, sökte hjälp hos psykolog och nu är livet bättre än någonsin. Jag känner mig stark och frisk och framförallt lycklig. Hur underbart? Så jag tänkte dela några moments med er som betytt mycket och har varit viktiga och fantastiska stunder iår, så enjoy!

Först ut - AUSTRALIEN. Jag har så många underbara minnen från detta fantatstiska land med några högpunkter var bland annat när vi besökte festivalen Stereosonic och nyårsfestivalen Field day.
Det var första gången jag besökte en festival och jag älskade det. Visst bägge festivalerna var endagars med det var perfekt för mig, verkligen sån härlig upplevelse!
Tre andra fina studer från australien var när jag åkte yatch genom Darling Harbour, besökte Whitsundays och gick en guidad tur på Rom destilleriet i Bundaberg. Vad som gjorde dessa studer ännu mer speciella var ju att man fick spendera dem med sina käraste vänner.
En av de bästa sakerna med 2017 är Brogan och Samara som jag lärde känna i Australien. Brogan följde med oss till Sverige i 3 månader och Samara kom förbi under en weekend. Det var så fantastiskt härligt att få visa och spendera den gotlandska sommaren med dem och det får mig att längta mig sjuk till denna sommar då jag får hänga med dem igen!
Sen jag var ung har jag alltid älskat Johnny Depp just för att han är en sådan fantatiskt talangfull skådespelare så att se han spela på Grönan i somras vad legendariskt. De var helt sjukt. Jag är dock väldigt besviken på honom, om rykterna om hans våld mot hans ex fru är sanna vilka de säkerligen tyvärr är. Men det var ändå väldigt mäktig att äntligen se honom live.
Haha tre speciella matmoments. Ärligt sparris med tryffelhollandaise? Ja helt sjukt. Sen sommarens middagar på Supper, my lord. Och slutligen en superhärlig dag med god mat och camping i Ireviken i sommras. Alla supergoda upplevelser, haha.
Å kallis. Behöver inte säga något mer än att ja, det är aldrig en besvikelse.
När jag fick hem mina Morphee paletter hehehe. Bästa.
Härligaste dagen i sommras var när jag och Linn lekte turister på vår egnaö och lunchade i Rute och solade resten av dagen på fårö.
Alla härliga fest-, vin- och myskvällar man haft med sina kära vänner i sommras. åh. 
Jag vet att jag klagade lite på Amsterdam med fan, det var en upplevelse. Och det var skönt att komma ifrån lilla Gotland för ett tag.
Slutligen, en av sommarens härligaste dagar. Champagnefredag på Bolaget med Linn och Linda.
 
Okej, det är ganska uppenbart att australien och sommaren hade bäst highlights men fan helaa året har varit speciellt. Och nu kan väl allt bara bli bättre? Jag är sjukt redo att leva med nya erfarenheter och att agera efter att ha "realized" ett och annat. Haha. Nu kan vi bara kämpa mer för feminism, racism och sexism. Sminka oss hur mycket vi vill om vi vill, klä oss hur vi vill och älska eller inte älska vem vi vill. Vi ska inte låta någon behandla oss illa och vi är fina precis så som vi är. Så nu jävlar tar vi 2017 med storm! Detta år kommer bli fett och jag kommer äga! x
Kommentera inlägget här: