FARSÁLI CARE


Unicorn Tears, Rose Gold Elixir & Volcanic Elixir
Oj oj oj vad jag är sugen på att testa Farsalis olika elixir och serum. Har någon av er testat dem? Anledningen till att jag är så intresserad av dessa är bland annat för att flera av mina make up gudar jag följer på diverse sociala medier uppskattar dem men också för att jag själv är i stor behov av något liknande. Farsalis produkter bygger på en dagfukt"kräm" (moisturizing elixir), en nattfukt"kräm" (moisturizing elixir) samt deras nyaste serum Unicorn Tears mm. Personligen är jag mest sugen på Rose Gold och Unicorn Tears då den förstnämde vore supervacker att blanda min foundation med och för att Unicorn Tearsen skulle vara en bra primer för både ansikte och ögonlock. 

Naturligtvis vore det ultimata att använda alla tre produkter då den ena inte bör utesluta den andra. Farsali rekommenderar att man gällande hudvården först applicerar Unicorn Tears som serum före fuktkräm/Rose Gold Elixir eller som primer innan smink. Om man sedan planerar att sminka sig med en full-coverage/hel täckande foundation så ger det ett väldigt vacker resultat om man blandar sin foundation med någon droppe(2-3st) Rose Gold Elixir. Dessutom skriver Farsali att just Rose Gold är perfekt att applicera på läpparna innan liquid lipsticks för att hålla dem återfuktade under hela dagen. Rose Gold Elixir passar också alla hudtyper och de små guld flakesen ni ser är 24 karats guld som lätt sjunker in i huden och ger lyster. För övrigt har den också anti-aging effekter då den förslagsvis innehåller Vitamin A (renitol). Om man har väldigt torr hud kan man även droppa 1-2 droppar av Rose Gold Elixir på en beauty blender och sedan dutta över ansiktet efter att man har applicerat foundation, concealer och krämig contour. 

Se bara hur vacker Unicorn Tears är? Kan verkligen tänka mig vilket fantastisk lyster och vilket naturligt glow den måste skapa. Det fina med just Unicorn Tears är att den är oljefri och passar alla hudtyper. Därtill är serumet väldigt rikt på antioxidanter och är fri från både sulfater och parabener. Den används alltså innan dag- eller nattkräm eller om du använder Rose Gold Elixir och Volcanic Elixir som dag- och nattfuktprodukt. Unicorn Tears hjälper också till att skydda mot yttre påfrestningar som från smink eller förslagsvis UV och föroreningar. Naturligtivs går även denna att använda som primer innan smink och då masserar du in 2-3 droppar direkt på huden. Ytterligare finess med just Unicorn Tears är att om man har en krämprodukt, exempelvis contour, highlight eller eller ögonskugga som har börjat torka kan man droppa i 2-3 droppar för att väcka produkten till liv igen. Det ska inte förstöra sminkets formula, jag tänker på en av mina Dip Brow Pomade som börjar torka ordentligt och skulle behöva några droppar av denna.. Det sista tipset om just denna produkt är att droppa några extra droppar av denna på dina kindben, låta den torka lite och sedan applicera highlight över för att verkligen ta fram det ultimata glowet!
Här nedan är en en recension angående produkterna från deras hemsida;

Så ja, jag antar att ytterligare typ produkter precis adderades till min önskelista. Unicorn Tears släpps den 7 dec och då släpper de även priset på den men Rose Gold Elixit kostar 54 dollar för 30 ml. 54 dollar är ungefär 495 kronor så faktiskt inte alls jättedyrt. xxx
 
******Går att köpa HÄR ******
Kategori: Allmänt, Skönhet; Taggar: beauty, farsáli, moisturizer, primer, skönhet, tips;
elin stridh:

spännande produkt! :D

Kommentera inlägget här: