STEVE IRWING ZOO





ÄNTLIGEN fick jag träffa och gosa med lite koaler och kängurus. Både känns som att klappa lamm och både luktar bajs. Men de var väldigt keliga och snälla. Vi träffade naturligtvis inte dessa djur mitt ute i naturen utan vi körde till Steve Irwing zoo sol ligger här vid sunshine coast. 


Kan inte riktigt bestämma mig ifall jag gillar zoo eller inte. Jag avskyr att se djuren i bur men samtidigt verkade detta vara ett rintigt schysst zoo, fint, rent och stora fria burar. Men jag kan inte hjälpa att få lite ångest när man ser hur sega djuren blir.
Vad jag dock tyckte var rätt coolt med detta zoo var att alla krokodiler-alligatorer etc verkade vara infångade av Steve Irwing, man kunde läsa lite vid varje bur hur infångandet gått till osv. Häftigt!! 

Kommentera inlägget här: