KICKS SHOPPING

Tjena! 
Idag har jag jobbat mellan 09-16 på Kicks och innan jag åkte hem passade jag på att shoppa lite granna. Jag köpte en ny foundation, fortfarande samma som innan fast i en varmare ljusare färg nu när jag börjar tappa färg. Därtill köpte jag min favorit mascara Lancôme Hypnôse Volume-á-porter och ett billigare med superbra puder från max factor - creme puff. Väldigt mattande puder som jag personligen tycker är perfekt på krogen. Just nu när man handlar för mer än 700kr(Lancôme produkter) så får man en gåva från Lancôme på köpet så fick också en till mascara(samma som jag köpte), en parfym - la vie est belle, en kajal och läppstift samt ett serum. 
Dessutom köpte jag ny rengörning, i och med att jag börjat använda tyngre smink (flera lager ex. primer,foundation, concealer, puder etc) så krävs en djuprengörning och för min oliga/kombinerade hud är det då perfekt med en gel. Lancômes rengörningar är verkligen superbra, min favorit heter Bi-Facial. Den tar bort ALLT. Och den lilla rosa rengörningen fick jag i gåvan. 
Utöver det så behövde jag investera i en bra ögonkräm och denna är en stor snackis just nu. Alla på jobbet använder och älskar denna så den tänkte jag testa med. Många ögonkrämer kan "fucka up" concealer men denna ska funka bra även under smink som vara super skön och bra. Bredvid står serumet som ingick i Lancômes gåva. 
Tillslut köpte jag min nya älskling, en fuktkräm från Dior. Ojojoj vad den är värd pengarna. Har haft en tester på den innan och fulkomligt avgudar den. Så himla skön, svalkande och återfuktande. Jag köpte den med sorbet konsistens då det passar min hudtyp. Den funkar lite som en tidig anti-age med tanke på bland annat den stora mängd fukt. Den går in i djupet i cellerna och fyller dem med fukt vilket livar upp huden från insidan. Dessutom främjar den elasticitet vilket får huden att se yngre ut. Perfekt att börja sin anti-age era på, de säger ju nämligen att man redan vid 25 borde ha börjat. Viktigt att inte glömma halsen då det sägs att den börjar åldras (synligt) tidigare.
 
Så det var dagens shopping, är supernöjd. Tycker även att sådant här är värt att lägga pengar på så jag kan ju inte sticka under stolen med att det blev dyrt. Men det är väldigt dryga produkter som håller längre - och din hu kommer tacka dig!
Ikväll är det yoga igen, tänkte äta lite caprese till middag innan jag åker dit. Sen blir det en tidig kväll för imorgon börjar jag jobb 07.00, Kicks igen. Jag är så frukansvärt trött hela tiden och sov knappt något inatt så måste ta igen det inatt. Sen på onsdag åker jag ju till Amsterdam!
Kommentera inlägget här: