THAT EYELINER THO

Godkväll!
Hur har er dag varit? Jag har haft en relativt lugn dag och tog en välförtjänd sovmorgon innan jag begav mig till tävlingsplatsen för att kolla när min äldre syster Cajsa tävlar. Hon tävlade tre hästar idag och det gick väldigt bra förutom ett stopp i sista klassen som berodde mestadels på en stressig tävlingsplats. Ganska irriterande hur de(ridklubben) kan stressa sig igenom en klubbtävling sådär! Men annars var det väldigt fina ritter, hon tävlade bland annat vår nya häst Himalaya. Hon som vi köpte senast vi besökte Amsterdam.

Efter tävlingen idag åkte jag hem och körde ett kort träningspass på rummet. Började med lite mag- och benövningar och avslutade med trettiominuter yoga. Imorgon är min yogakurs inställd på grund av höstlov så det får bli lite extra träning hemma istället. För övrigt funderar jag på att börja träna hos en PT, har kollat runt lite här på Gotland och de finns ju en hel del så kanske är någonting att satsa på? Anledningen att jag funderar på en PT är inte för just motivationens skull utan pga alla problem jag har med min kropp. För att göra en lång story kort så började det med att jag gick med fötterna inåt som påverkade knäna och höfterna samtidigt som jag hamnade mellan en häst och en ridhusvägg vilket resulterade i en whiplash. Den nackskadan, tillsammans med nederdelen av kroppens problem raderade totalt min bålstabilitet vilket ah, medförde ryggproblem. Och som ni vet är en bra bålstabilitet grunden till all träning och hållning. Därför går jag på virya yoga eftersom den fokuserar på förslagsvis biomekanik. "Biomekanik må vara ett abstrakt ord, men i Viryayoga gör vi biomekanik konkret genom olika fysiska teman. Det handlar om hur kraft och rörelse påverkar kroppen, kort och gott rörelselära, och hur vi använder kroppen och belastar den på ett hälsosamt sätt. Därför arbetar varje Viryayogalärare med olika fysiska teman utifrån det biomekaniska systemet vi byggt upp." - KällaMen jag tänkte att om jag även går hos en PT som kan prata med min osteopat (hon som behandlar mig) så kan vi tillsammans försöka bygga upp en stark kropp igen. Och har jag en PT med mig som känner min kropp tänker jag att hen kan ta fram en passande träning anpassad till mina problem, hen kan se till att jag gör alla övningar rätt ecetra. Vad tros om det? Problemet är väl kostnaden, det är ju inte direkt billigt med en PT ...
Nog om det, ikväll kommer avslutas lugnt med några gäster. Vi har beställt take away från min favoritrestaurang Surfers och maten är nog här vilket minut som helst. Så himla gott! Ska gå ner nu så ni får ha en trevlig kväll. Imorgon ska jag ner på stan med Linn, käka lunch och shoppa lite. x
 
linda:

Snyggt som tusan!!

freja:

fin du är :)

Kommentera inlägget här: